DieteLife Style

Dieta disociata – variante si principii

Dieta disociata in general este una dintre cele mai populare metode de slabit.

Dieta disociata in general este una dintre cele mai populare metode de slabit.

Dieta disociata in general este una dintre cele mai populare metode de slabit, pentru ca se bazeaza pe consumul unui singur grup de alimente pentru o perioada determinata. Majoritatea dietelor disociate din ziua de azi se indeparteaza din ce in ce mai mult de principiile de baza ale acesteia, iar in prezent exista mai multe variante.

Ne ingrasam nu neaparat din cauza alimentelor pe care le mancam, cat din cauza combinatiei dintre ele.

Pentru a pierde in greutate, trebuie sa organizezi alimentele pe grupuri, iar in acest articol iti prezentam informatii utile despre cum sa faci acest lucru.

Evitarea combinarii carbohidratilor impreuna cu proteinele si acizii grasi

Dieta disociata reprezinta un tip de dieta  bazata pe separarea grupelor de alimente si evitarea combinarii carbohidratilor impreuna cu proteinele si acizii grasi. Medicul american William Howard Hay, este cel care a formulat principiile care stau la baza acestei diete. separarea proteinelor si a alimentelor acide de cele bogate in carbohidrati poate duce la scaderea rapida in greutate.

De exemplu, nu ar trebui sa consumi fasole, orez sau cartofi (carbohidrati) impreuna cu oua, carne sau produse lactate (proteine). Stim, din start snitzel cu cartofi prajiti nu mai constituie o optiune. O astfel de combinatie nu face altceva decat sa ajute corpul sa stocheze grasimea si, in loc sa slabesti, vei ajungesa te ingrasi.

Avantajele dietei disociate:

  • dureaza putin si poti pierde destul de usor cateva kilograme
  • are ca scop schimbarea metabolismului astfel încât greutatea să rămână constantă
  • nu este foarte restrictiva
  • nu are efecte adverse importante, daca nu este tinuta mai mult de 7 zile (exceptie o alimentatie variata bazata pe principiile disocierii alimentelor)
  • nu induce stare de oboseala
  • nu provoaca dezechilibre metabolice
  • nu te plictiseste
  • nu are limitari cantitative
  • poate avea efecte positive asupra balonarii pentru ca se evita combinatiile nefericite dintre alimentele care pot genera o proasta digestie si gaze

Dezavantajele in dieta disociata:

  • monotona si dificila pentru unii, creeaza unora frustrari
  • nu respecta toate principiile unei alimentatii echilibrate, in sensul ca nu este bogata in toate elementele nutritive
  • poate provoca oboseala si anemie
  • pentru ca nu furnizeaza suficienta energie, nu este potrivita persoanelor active
  • nu poate fi urmata pe termen lung
  • daca se revine la vechile obiceiuri alimentare, apare efectul de yo-yo, (slabit-ingrasat)

Dieta disociata pe 7 zile

Presupune ca in fiecare zi sa consumi alimente dintr-o singură clasă nutriţională. În cele 7 zile de dietă poţi pierde maxim 5 kilograme.

Prima zi se consumă carne slabă de pui sau curcan, fiartă sau la grătar. Exclus carne grasă (de porc, tocata sau mezeluri) pentru că ideea dietei constă în a disocia alimentul proteic de cel lipidic.

A doua zi se consumă orice legume preparate la abur, la grătar sau consumate în stare proaspătă. Fara ulei, otet sau sosuri.

A treia zi  poti consuma lactate sub forma de brânză dietetică, iaurt simplu, lapte, sana sau kefir.

Atentie, niciun alt aliment nu este permis.

A patra zi, se consumă peşte, care este foarte indicat pentru reducerea colesterolului, cât şi pentru sănătatea unghiilor, pielii şi părului.

A cincea zi, se consumă fructe, orice fruct, în orice cantitate (mai putin banana, struguri, fructe confiate). Este indicat consumul cât mai mare a fructelor de pădure, foarte bogate în antioxidanţi.

A şasea zi este o zi de sucuri. Poţi consuma sucuri de fructe, de legume sau combinate. Este bine sa nu exagerezi cu fructele acide, precum citricele.

În ultima zi se consumă ouă sau poţi consuma cantităţi mici din toate alimentele de mai sus

Pe toata perioada dietei, cu exceptia zilei de sucuri, se bea doar apă şi nu se consumă pâine sau orice alt aliment care nu a fost specificat.

Aceasta dietă este destul de echilibrată, organismul primeşte zilnic vitamine şi minerale din surse variate.

Dieta disociata pe zile

Exista si alte variante pentru dieta disociata de 7 zile:

Ziua 1- carne slaba (pui, curcan, vita) fiarta sau fripta pe gratar.

Ziua 2- legume (neprajite) in stare cruda sau fiarta si poti opta pentru urmatoarele: sfecla, laptuca, spanac, conopida, varza, praz, telina, anghinare, morcovi, rosii, castraveti, dovlecei, ardei, sparanghel, ceapa galbena sau ceapa rosie, usturoi, ori un amestec de legume care sa nu contina ulei sau condimente. Poti manca, de exemplu rosii, castraveti si broccoli fiert la micul dejun, cartofi si salata la pranz, iar la cina, amestec de legume. Incearca sa eviti uleiul si condimentele cand iti pregatesti mancarea. Foloseste, in schimb, plante aromatice.

Ziua 3- iaurturi si branzeturi slabe

Ziua 4- fructe. Iti este permis sa mananci orice tip de fructe proaspete, dar cu moderatie. Trebuie sa ai grija cu citricele, pentru ca pot duce la hiperaciditate.

Ziua 5- peste (de preferat stiuca, pastrav sau somon)

Ziua 6- branzeturi

Ziua 7- oua

Mese disociate pe timpul unei zile

Aceasta varianta este chiar mai usor de urmat, este mai flexibila pentru ca se pot alterna alimentele in timpul unei zile. Se iau 3 mese pe zi, fiecare constand intr-un singur aliment. Avantajul acestei versiuni este ca poate fi tinuta pe o perioada mai lunga de timp.

De exemplu:

  1. dimineata – fructe
  2. pranz – carne
  3. seara – peste
Cine poate tine dieta disociata?
  • oricine are cateva kilograme in plus de care vrea sa scape rapid.
  • cine vrea sa incerce o detoxifiere usoara
  • cine vrea sa inceapa dieta in orice zi a saptamanii, deoarece in fiecare zi se consuma un anumit tip de alimente
  • cine vrea sa urmeze o dieta de doar o saptamana, eventual sa o repete la fiecare trei saptamani, pana ajunge la greutatea dorita
  • cine vrea sa slabeasca intre doua si trei kg in decursul a sapte zile. E posibil ca persoanele cu greutate mai mare sa piarda mai mult de 3 kg, asta in cazul in care respecta corect toate regulile dietei dissociate.

 

Pe durata in care urmezi dieta disociata nu trebuie consumate deloc alimente conservate, semipreparate, fast-food sau lapte.

Pentru a echilibra aceasta cura, ar trebui sa iti rezervi o zi din saptamana respectiva pentru a consuma doar lichide (fara sa mananci ceva), de exemplu, atunci cand ai o zi sau doua libere si te poti relaxa, deoarece energia nu va fi suficienta pentru munca.

Reguli in dieta disociata

  • trebuie sa iei ultima masa inainte de ora 19:00.
  • nu bea apa in timpul mesei, chiar daca ai impresia ca te ajuta, deoarece apa dilueaza sucul gastric si incetineste digestia.
  • respecta principiul celor trei mese pe zi.

Dieta disociata in functie de zile

Daca te hotarasti sa urmezi dieta disociata in functie de cele sapte zile ale saptamanii, iata o alta variatiune pe aceeasi tema:

  • Ziua 1 – Carne: Este important sa mananci si carne pe parcursul acestui regim disociat, pentru a introduce in sistem elementele de care are nevoie pentru a functiona corespunzator. Pentru o pierdere eficienta in greutate este important ca pe parcursul dietei disociate sa se consume doar carne alba, fiarta ori la gratar. Poti manca doar carne de pasare (de exemplu, de pui, curcan), fiarta sau fripta pe gratar.
  • Ziua 2 – Legume: Fie ca le consumi crude sau fierte, legumele proaspete sunt foarte bune in cura si pentru sanatate in general. In aceasta faza a dietei disociate poti alege dintr-o gama variata; sunt recomandate in stare cruda sau fiarta. Alege sfecla, laptuca, spanac, conopida, varza, praz, telina, anghinare, morcovi, rosii, castraveti, dovlecei, ardei, sparanghel, ceapa, usturoi. Sau un amestec de legume care sa nu contina ulei sau condimente. Poti manca, de exemplu rosii, castraveti si broccoli fiert la micul dejun, cartofi si salata la pranz, iar la cina, amestec de legume. Incearca sa eviti uleiul si condimentele cand iti pregatesti mancarea. Foloseste, in schimb, plante aromatice.

Ce-a fost greu acum urmeaza…

  • Ziua 3 – Lactate: Oricare dintre produsele lactate sunt sanatoase si benefice sanatatii si siluetei. Aici exista o gama variate din care ai ce sa alegi. In afara faptului ca ai alternative, lactatele sunt si foarte sanatoase si benefice corpului si greutatii, si asta nu doar in dieta disociata.
  • Ziua 4 – Fructe: Ziua in care consumi doar fructe va fi un adevarat festin. Iti este permis sa mananci orice tip de fructe proaspete, doar sa le consumi cu moderatie. Trebuie sa ai grija cu citricele, pentru ca pot duce la hiperaciditate.
  • Ziua 5 – Peste: Ziua in care se mananca peste este foarte placuta. Exista multe variante pentru care poti opta, iar pestele este foarte gustos, pe langa faptul ca iti va tine sub control pofta de mancare. Se recomanda preparat la gratar sau fiert, de preferinta stiuca, pastrav sau somon.
  • Ziua 6 – Cereale: Cerealele sunt bogate in fibre si nutrienti. Acestia te ajuta sa slabesti mai rapid imbunatatind tranzitul intestinal, iar dieta disociata va fi mult mai eficienta. Poti manca paste, orez, grau, porumb si derivatele acestora. Incearca sa consumi paste din grau sau orez (integrale), deoarece sunt mai sanatoase si ajuta la slabit.
  • Ziua 7 – Oua sau cantitati mici din zilele anterioare

In concluzie,

cele mai bune sfaturi in legatura cu dieta disociata sunt: sa urmezi regulile de baza si sa nu amesteci niciodata carbohidratii cu proteine si acizi grasi (cel mai important). Si Sa bei multa apa si sa te rezumi doar la sapte zile de regim. Pentru rezultate si mai bune se recomanda efectuarea exercitiilor fizice usoare si renuntarea la alcool pe perioada dietei.

 

 

 

Tags

Related Articles

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Back to top button
Close
Close